fbpx

לאן בסופו של דבר אפשר להגיע?

או - איזה מסלולים קיימים ורלוונטים עבורי?

פרוייקט "שחקים", מאגד בתוכו את 7 תתי מסלולים, ו-2 תוכניות לימוד לתואר ראשון בחיל המודיעין. מדובר במסלולים איכותיים ביותר, אשר בוגריהם יזכו לשרת בלב ליבה של העשייה המודיעינית הישראלית, ולגעת בתחומים רבים בתחום האיסוף, ההפקה והמחקר. השירות במסלולים הללו דורש יכולות אינטלקטואליות גבוהות, וגם נכונות להתמודד עם אתגרים מודיעינים וטכנולוגים. כמו כן, איכות האנשים המגיעה למסלולים הללו גבוהה מאוד. לכן, הבוגרים יזכו לשרת עם אנשים איכותיים ברמה גבוהה, מה שיהפוך את החוויה הצבאית שלהם למעצימה עוד יותר.

על מנת לקבל זימון למיוני "שחקים" יש לעמוד בנתוני הסף שנקבעים על ידי חיל המודיעין בכל שנה (בין היתר – דפ"ר גבוה), אלה העומדים בקריטריונים יזומנו למבחן הקוגנטיבי הראשוני, שלאחריו יהיו מספר ימי מיון נוספים (דינמיקה קבוצתית, ראיון אישי, ראין פסיכולוג וסיווג בטחוני). חשוב לדעת – כל מסלולי שחקים מחייבים חתימה לשירות קבע של חצי שנה עד שנתיים (בהתאם למסלול), הרוב המוחלט של התפקידים מרתקים ביותר ושווים את החתימה על קבע. ההכשרה מתבצעת בקורסי טר"צ (טרום צבאי) או בבסיסי חיל המודיעין ברחבי הארץ.

אז לאיזה קורסים אפשר להגיע דרך פרוייקט "שחקים"? ניתן להגיע למגוון רחב של קורסים בתחומי העיבוד, המחקר והפקת המודיעין:

קורס אע"מ – בוגרי מסלול זה הינם בורג מרכזי וחשוב במסגרת המרכז הלאומי לאיסוף מודיעין והתרעה (בתוך יחידת האיסוף המרכזית של חיל המודיעין). בוגרי קורס אע"מ מוכשרים למגוון רחב של יכולות ותפקידים של עיבוד וניתוח מידע. קורס אע"מ משלב שימוש במחשבים ובמערכות טכנולוגיה מהמתקדמות שיש לצה"ל להציע וגם לימוד והקניית ידע נרחב בתחומי המודיעין השונים. הקורס מתקיים במסגרת קדם צבאית במתקן אזרחי במרכז הארץ. הקורס עצמו הינו חוויה מעצבת ומגבשת בפני עצמה, בה נחשפים בני הנוער לתכנים המודיעיניים ולנוער איכותי מכל רחבי הארץ. לאחר הקורס משתבצים הבוגרים בבסיסים של חיל המודיעין ברחבי הארץ. קורס זה נחשב לחוד החנית של חיל המודיעין ובוגריו משרתים בתפקידי מפתח לאורך כל השדרה הפיקודית והמודיעינית של החיל.

קורס אמ"מ – מסלול הדגל של חטיבת המחקר. הקורס כולל הכשרה המתקיימת במתקן אזרחי במסגרת קורס קדם צבאי. המסלול מכשיר את בוגריו במגוון רחב של תחומי מודיעין וטכנולוגיה וב-2 מגמות עיקריות: מחקר מודיעין (אנליסט) ומחקר כמותי (דאטה אנליסט) לרמת המטכ"ל.

קורס אח"מ – מסלול זה משלב נגיעה מעולמות הטכנולוגיה והמודיעין כאחד. בדגש על עבודת מחקר מורכבת סביב טכנולוגיות חדישות ואתגרים בעולם הסייבר. הקורס משלב תחומי לימוד מגוונים ביותר, המקנים לבוגריו כלים מחקריים לצורך ניתוח נתונים, הסקת מסקנות וליווי מהלכים מבצעיים וכלים טכנולוגיים כגון ידע על עולם המחשבים, תכנות כעזר למחקר ולמכידה של טכנולוגיות חדישות.

קורס שמ"מ – מכשיר את החיילים לאחת היחידות המסווגות ביותר באמ"ן. הקורס מתקיים במסגרת צבאית וחושף את החיילים למגוון רחב של נושאים, לתכנים טכנולוגיים, לימודי מזרח תיכון ומדינות ערב, לימודי שפה, שיטות עבודה מחקריות ועוד. המסלול דורש חתימה על התחייבות לשירות קבע של חצי שנה וכן חתימה על השלמת משל שירות החובה ל-32 חודשים (עבור בנות). 

מסלול ארזים – מסלול עתודה יוקרתי ומצומצם בתחומי המחקר המתמטי-טכנולוגי. במסגרתו לומדים החניכים לתואר ראשון דו חוגי במתמטיקה ומדעי המחשב באוניברסיטת תל אביב במשך שנתיים. בוגרי המסלול משתלבים בתפקידים מגוונים בתחומי המחקר הטכנולוגי, פתרון בעיות מתמטיות בעלות מורכבות גבוהה ואפילו במחקר אקדמי. הלימודים מתקיימים במסגרת עתודה, ובסיומה מתגייסים החניכים ועוברים קורס קצינים, אותו הם מסיימים בדרגת סגן. לאחר סיום התכנית הבוגרים ממשיכים לקורס צבאי בתחומי המחקר והסייבר – אשר אורך שלושה עד חמישה חודשים. במסלול זה נדרשת חתימה לשירות קבע של שלוש שנים.

מסלול מח"א – במסגרת המסלול פועלים החוקרים למציאת פתרונות יצירתיים לאתגרים הטכנולוגים-מודיעיניים המאיימים על מדינת ישראל. העבודה באה לידי ביטוי בתחומים שבין טכנולוגיה, מדע, מודיעין ומחקר ועוסקת בחשיפה וניתוח של האיומים השונים ובפיתוח מענה מודיעיני יעל נגדם. בוגרי המסלול עורכים מחקר המשלב כלים מדעיים וטכנולוגיים תוך עיסוק בפיסיקה, מחשבים ומתמטיקה ברמה אקדמית. המסלול דורש חתימה על שירות קבע באורך של שנה וחצי וכן חתימה על השלמת משך שירות החובה ל-32 חודשים (עבור בנות). 

קורס שוב"ל – קורס טכנולוגי המכשיר את בוגריו לעיסוק בתחום החלל והלוויינות, תוך לימוד מושגים הנדסיים ופיסיקלים לצד נושאים מודיעינים. התפקיד עצמו מבצעי והעבודה בעיקרה בעלת אוריינטציה ריאלית-לוגית. הקורס מכשיר לתפעול מערכות טכנולוגיות מתקדמות והידע הנרכש בקורס משמש את בוגריו לעבודה מול גורמים בתעשיית החלל ומול גורמים מבצעיים בקהיליית המודיעין. הקורס דורש חתימה על שירות קבע של שנה וכן חתימה על השלמת משך שירות החובה ל-32 חודשים (עבור בנות).

מסלול אמנון – מסלו אמנון מכשיר חיילים ללא רקע קודם בתחום הסייבר או חיילים בעלי רקע בסיסי בתחום המחשבים, לעיסוק טכנולוגי מסווג ביותר בעולם הסייבר. הקורס היסוד אורך כחודשיים, ובוגריו משתלבים בקורסי המשך ביחידות השונות של אמ"ן. בוגרי המסלול מהווים חלק משמעותי בעשייה הטכנולוגית-מבצעית של יחידות הסייבר. נדרשת חתימה על התחייבות לשירות קבע של שלוש שנים וחתימה על השלמת משך שירות חובה ל-32 חודשים (עבור בנות)

חשוב להגיד, אמנם קשה להתקבל למסלולים הללו, אבל החוויה גם בתוך המסלול עצמו, וגם לאחר מכן בשירות הצבאי היא חוויה מרתקת, מעניינת, מאתגרת שמנצלת בצורה המיטבית ביותר את היכולות שלכם, ואף מעניקה לכם כלים רבים להמשך הדרך – יכולות ניהול, יכולות בין-אישיות גבוהות, עמידה בלחצים ועוד. ההשקעה משתלמת!

forest, away, forest path

או שאפשר גם ווטסאפ

לחצו להתחיל התכתבות