fbpx

החשיבות של הצו הראשון - מה לעשות על מנת להצליח?

או - למה הקב"א והדפ"ר כל כך חשובים?

קיבלתם זימון לצו הראשון? מזל טוב! החל מרגע זה אתם נקראים מלש"ב (מועמדים לשירות ביטחון). אז למה בעצם הצו הראשון כל כך חשוב? מה עושים בו? איך זה ישפיע על השירות הצבאי שלי? ומה אני יכול לעשות כדי להצליח בו?

בזימון עצמו יופיעו היום והשעה בהם אתם צריכים להתייצב בלשכת הגיוס. כמו כן, יופיע גם קוד הכניסה לאיזור האישי שלכם באתר. שם תוכלו להעלות מסמכים רפואיים, תמלאו שאלון אימות נתונים ותוכלו לראות את התוצאות של הצו הראשון לאחר שתסיימו. כאשר מגיעים ללשכת הגיוס עוברים במספר תחנות – תחנת אימות הנתונים  – בה יוודאו את פרטיכם האישיים, תחנת מבחנים פסיכוטכניים – בה תעברו סדרת מבחנים על מחשב, תחנת ראיון אישי – בה תעברו שיחה עם מאבחנת פסיכוטכנית, ותחנת בדיקות רפואיות שם ייקבע הפרופיל הצבאי שלכם.

תוצאות הצו הראשון הן קריטיות לקראת השיבוץ שלכם והמשך השירות הצבאי. בשנים האחרונות עלתה באופן דרמטי המודעות לכך, ולכן יותר ויותר בני נוער מתכוננים בצורה רצינית למבחנים הללו. ישנם 3 ציונים אשר קובעים את איכות המועמד ואת אפשרויות השיבוץ העתידי שלו:

ציון קב"א (קבוצת איכות) – מהווה מדד מיון ותכנון עיקרי למועמדים לשירות ביטחון, לאיתור ולשיבוץ לתפקידים. ציון הקב"א נע בין 41 (הנמוך ביותר) ל-56 (הגבוה ביותר). לציון הקב"א משתכללים מספר נתונים: הציון במבחנים הפסיכוטכניים, ההתרשמות של המאבחנים הפסיכוטכנים לאחר הראיון, ומוסד הלימודים, המגמה והבגרויות איתם מגיע המלש"ב.

ציון דפ"ר (דירוג פסיכוטכני ראשוני) – ציון זה נקבע על סמך התוצאות של המבחנים הפסיכוטכניים של המועמד. טווח הציונים נע בין 10 (הנמוך ביותר) ל-90 (הגבוה ביותר). ציון זה אמור לשקף את היכולות האינטלקטואליות של המועמד, והוא ניתן על סמך מבחנים במגוון תחומים (עברית, כמותי, צורני). מבחני הדפ"ר מתבצעים על מחשב, כאשר לכל מבחן יש זמן נתון לביצוע. חשוב לזכור – יש אך ורק הזדמנות אחת לביצוע המבחנים ולא ניתן לעשות מבחן חוזר.

הפרופיל הרפואי – מסמל את מצבו וכשירותו הרפואית של המועמד למערכי הצבא השונים. פרופיל זה הוא המדד להתאמתו הרפואית של המועמד לשירות בתפקידים שונים בצה"ל. טווח הפרופיל נע בין 21 (פטור משירות) ל-97 שמעיד על המצב הבריאותי הגבוה ביותר.

ההכנה בשבועות שלפני הצו הראשון חשובה מאוד, ומשפיעה באופן דרמטי על היכולת להצליח במבחנים. בטח בתקופה בה אנו נמצאים היום כאשר יש מודעות גבוהה מאוד מצד בני נוער רבים להכנה. חשוב מאוד להגיע מוכנים לצו הראשון גם מבחינה פיסית, לאכול טוב בימים שלפני ובבוקר המבחן, לישון לפחות 8 שעות ב-3 הימים לפני המבחן, וגם מבחינה מקצועית – חשוב להתכונן לסוג כזה של מבחן, גם על ידי תרגול והבנה של השאלות, וגם על ידי תרגול פתרונות בזמן יחסית קצר. הזמן יכול להוות פקטור מכריע במבחן מהסוג הזה, לכן חשוב לענות נכון, אבל גם מהר.

והנקודה המשמעותית ביותר – לשמור על רוגע, ריכוז וביטחון עצמי במהלך המבחנים.

 

possible, impossible, opportunity

או שאפשר גם ווטסאפ

לחצו להתחיל התכתבות