fbpx

מהו יום המא"ה?

ואיזה תחנות בדיוק נפגוש בו?

יום המא"ה (מיון, איתור והתאמה), מעניק הזדמנות נוספת להוכיח את הכישורים והיכולות האישיות, שייתכן ולא באו לידי ביטוי במבחני הצו הראשון. תוצאות יום המא"ה מתווספות לנתונים האישיים, הקב"א והדפ"ר ויכולות לסייע להגיע לתפקידים ומיונים נוספים. 

מהו יום המא"ה? 
תהליך המא"ה מתחיל כבר בכיתה יא', ומיועד לכלל הבנות המתגייסות באותו שנתון. כמובן שניתן להתנדב גם לתפקידים קרביים ולעבור גיבוש לוחמות במידה והנתונים מתאימים. 
הזימון ליום המא"ה יששלח בדואר, במסרון וגם דרך האזור האישי באתר לאחר סיום ההליכים הנדרשים בלכשת הגיוס. 
ההשתתפות ביום המא"ה הינה חד פעמית ומאפשרת להפגין יכולות אישיות שלא באו לידי ביטוי במבחני הצו הראשון. חשוב לשים לב, אם לא מגיעים ליום המא"ה לא ייפתח שאלון העדפות והשיבוץ יהיה לפי צורכי הצבא. 

היכן מתקיים יום המא"ה?
יום המא"ה אורך כשבע שעות ומתקיים באחד ממרכזי האבחון הבאים:
– תל אביב, רחוב תבואת הארץ 3.
– סניף באר שבע, ההסתדרות 95.
– סניף חיפה , ההסתדרות 46.
– סניף ירושלים, יפו 206.

במהלך היום הנבחנות עוברות בין השאר מבחנים ממוחשבים, תחנת הפעלה הכוללת תרגילים פיזיים קלים, תחנת סימולציות אישיות, תחנת הרצאה, תחנת דיון קבוצתי ועוד. מטרת המבחנים הינה לאבחן את האישיות ואת אופי ההתנהלות במצבים השונים. להלן פירוט על התחנות ביום המא"ה:

1. תחנת הדרכה
קיימות 2 תחנות הדרכה מרכזיות ביום המא"ה, אשר מטרתן לבחון את יכולת העמידה של המועמדות מול קהל, הפעלת סמכות, אסרטיביות ועוד. 

בתחנה הראשונה הנבחנות מקבלות רשימה של נושאים, מתוכן יהיה עליהן לבחור נושא אחד ולהרצות עליו בפני מספר דקות לשאר חברי הקבוצה. 

בתחנה השניה הנבחנות מקבלות מידע על נושא שנבחר באופן אקראי. המטרה היא בתוך כמה דקות לתת הרצאה של מספר דקות על הנושא בהתאם לחומר שניתן עליו, גם פה ההדרכה תינתן לשאר חברי הקבוצה, כאשר הבוחנים יעירו הערות וינסו להכניס את המועמדות למצבים לא מוכרים.

טיפים חשובים
א. במהלך ההרצאה דברו בקול ברור, רהוט ושוטף. הפעילו תנועות ידיים, ותסתכלו לשאר חברי הקבוצה ולבוחים בעיניים במהלך ההרצאה. תשתדלו כמה שפחות לקרוא מהדף.
ב. זכרו, המטרה היא לא לבדוק את הידע שלכם בנושא, אלא את יכולת העמידה שלכם מול קהל ויכולת העברת המסר. 
ג. כבר בתחילת ההרצאה תגידו שאר חברי הצוות שישמרו שאלות להמשך, אל תתנו לחברי הצוות האחרים לקטוע אתכם במהלך ההרצאה. 

2. תחנת יכולות טכניות
תחנה זו בודקת את היכולות הטכניות, המוטוריות והיצירתיות של המועמדות. במסגרת תחנה זו כל מועמדת תקבל מנגנון מסויים אותו היא תצטרך לפרק ולהרכיב מהזיכרון ובזמן מוגבל, לאחר שיציגו דוגמא לצורה בה עושים את זה. הרעיון בתחנה זו הוא לבחון את ההתמודדות של המועמדות עם מצבי לחץ ומצבים לא מוכרים.

טיפים חשובים:
א. שמרו על ריכוז גבוה בזמן במציגים לכם את הפירוק וההרכבה של המנגנון. שימו לב, ההצגה תתבצעה פעם אחת בלבד. 
ב. זכרו כי המטרה היא לראות את התנהגותכן תחת לחץ, ולכן חשוב לשמור על קור רוח במהלך המשימה. 
ג. השתדלו לא להפגין תסכול גם אם אתן לא מצליחות להרכיב חזרה את המנגנון, חשוב להראות גם בגרות.

3. תחנת סימולציה אישית
בתחנה זו יציגו למועמדות מספר סימולציות בינאישיות שמטרתן לבחון את התגובה למצבים שונים אשר יכולים להתרחש בשירות הצבאי. המטרה היא לבחון את יכולת ההתמודדות עם הסיטואציה, את הרגישות לסביבה, את האמפטיה כלפי המצב ואת האסרטיביות של המועמדת. כל מועמדת תקבל כרטיסיה המתארת סיטואציה מורכבת כזו או אחרת והוראות כיצד יש לנהוג במהלך הסיטואציה. אחד הבוחנים יהיה הדמות שמנגד, והמועמדת תצטרך להציג פיתרון לסיטואציה במסגרת ההנחיות שניתנו. 

טיפים חשובים:
א. חשוב מאוד להראות אסרטיביות מצד אחד, אך גם רגישות ואמפטיה לסיטואציה מצד שני, אל תקחו את זה לקיצון.
ב. חשוב לנסות להסביר לצד שממול את המחשבה שלכן, תבנו היטב את הטיעונים, אל תגיעו ישירות לשורות תחתונות.

4. תחנת מבחני מחשב
תחנה זו דומה מאוד למבחנים הפסיכוטכניים בצו הראשון. מטרתו של המבחן הוא לבדוק את יכולת שמירת הריכוז שלכן לאורך זמן, התמודדות עם נתונים רבים, יכולת ניתוח ועיבוד מידע בזמן קצר. המבחנים כוללים בין היתר ניתוח גרפים, התמודדות עם קטעי קריאה, חשיבה מחוץ לקופסא ועוד. 

טיפים חשובים:
א. שמרו על ריכוז גבוה לאורך המבחן, אל תרגישו שאתן יכולות "לנוח", כי עכשיו אין בוחן שמסתכל עליכן. כל שלב הוא חשוב.
ב. חשבו טוב לפני מענה על השאלות, אל תנהגו בפזיזות. 

5. תחנת דיון קבוצתי
המטרה של תחנה זו הינה לבחון את יכולת ההשתלבות של המועמדות בתוך קבוצה – התמודדות עם מצבי לחץ, יכולות שכנוע, יכולת עבודה בצוות, דינמיקה קבוצתית ויכולות הובלה. התחנה מחולקת ל-2 חלקים עיקריים: בחלק הראשון, כל אחת מהמתמודדות תקבל מגבלה כלשהי שחלה עליה (אסור לדבר, אסור להשתמש ביד ימין וכו'). עם כל המגבלות הללו, על הצוות להתמודד עם משימת בנייה מחומרים שיקבלו (לגו, דפים, צינורות). בחלק השני יינתן נושא מסויים בו על חברי הצוות להגיע להסכמה כוללת בהתאם לנתונים שיוצגו על ידי צוות הבוחנים. 

טיפים חשובים:
א. שימו לב, אין הרבה זמן להביע את עמדתכן, ולכן חשוב מצד אחד כן להראות נוכחות ולהשמיע את דעתכן, אך מצד שני גם לתת מקום לאחרים בקבוצה.
ב. בתחנה זו נבחנת יכולת השכנוע וההובלה, ולכן עליכן להתמקד בניסיונות לשנע את הקבוצה בצדקת דבריכן. 

5. תחנת ניהול ופיקוד
בתחנה זו בוחנים את יכוות הפיקוד והניהול של המתמודדות במצבים שאינם מוכרים להן. תשומת לב כך שבתחנה זו לא בוחנים את היכולות הפיסיות. אז מה כן בודקים? את יכולת קבלת החלטות, הפיקוד, כושר המנהיגות וההשתלבות שלכן בתוך צוות.
במסגרת הפעילות בתחנה תקבלו משימות המשלבות פעילות פיסית בסיסית כמו העברת חפצים ממקום למקום, זחילה, ריצה ועוד. חשוב לדעת – התחנה אינה בוחנת בנות המעוניינות לשרת בקרבי, אלא את יכולות הפיקוד והניהול שלכן, וחשוב להשקיע בתחנה זו גם אם לא רוצים להגיע למסלול קרבי.

טיפים חשובים
א. חשוב מאוד שתראו שאתן יודעות להיות חלק מצוות בתחנה הזו, תעזור לבנות אחרות במהלך המשימות.
ב. בוחנים את היכולת שלכן להתשלב בתוך צוות. לכן מצד אחד תראו נוכחות, מצד שני תנו גם מקום לבנות אחרות. 

טיפים והערות לסיכום
1. טווח הציונים של יום המא"ה נע בין 1 (הנמוך ביותר) ל-5 הגבוה ביותר. 
2. על מנת לקבל מיונים למסלולים איכותיים יש לקבל ציונים גבוהים לפחות ב-2-3 תחומים.
3.זכרו, יום המא"ה הוא יום ארוך וקשה, אך יש משמעות לכל שלב ותחנה בדרך. תשקיעו בהכל. אל תוותרו לעצמכן.
4. חשוב להיות עצמכן. אל תנסו להיות מי שאתן לא. סגל הבוחנים מקצועי מאוד ויידע לאבחן אם תנסו תזייף.

beautiful, business, woman

או שאפשר גם ווטסאפ

לחצו להתחיל התכתבות